2020-02-04

最常見的請病假理由

《每日英語電郵》

因為人口密度高,加上飄忽的天氣,具傳染性的傷風感冒及咳嗽, 是香港最常見的請病假理由。如有相關徵狀,你可以寫

I’m not feeling well. I’ve got the cold/flu. I would like to take sick leave today.
我覺得不舒服。 我得了感冒/流感。 我今天想請病假。

I’ve come down with the flu and I need to visit the doctor today.
我得了流感,今天需要去看醫生。

具體少少去表達你的病徵, 你還可以寫
I have a runny nose.我不停的流鼻涕
I have a stuffy nose / the sniffles. 我有鼻塞
I have a scratchy / itchy throat / sore throat. 我喉嚨很癢/痛
I have a cough.我有咳嗽

此外, 腸胃不適亦是常見的都市病
Stomach flu 腸胃炎
Diarrhea 肚瀉

Diarrhea is troubling me since last night, so I would like to take sick leave today.
自昨晚起, 腹瀉一直困擾著我,所以我今天想請病假。

I’ve got stomach flu, which makes me feel nauseous.
我得了腸胃炎,這讓我常感到噁心。



其他常見的病假理由, 還有
Headache 頭痛
Fever 發熱
Chickenpox 水痘
Toothache 牙痛
Eczema 濕疹
Asthma 哮喘
Broken arm 斷臂
Sprained ankle 腳踝扭傷
Rash 皮疹
Hives 麻疹
Itchy eye 眼睛發炎痕癢

如果你想向朋友, 而並非你上司表示你病得很嚴重, 以下簡單一句便可了。
I’m as sick as a dog. 我病到隻狗咁。

身體健康勝萬金,大家記得保重身體!

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.