2020-02-04

英文點菜的西餐廳用饍

在以英文點菜的西餐廳用饍,只要認識以下幾句簡單又實用句子,你便可以輕鬆應付了。

We've booked a table for 4 people.
(我們預訂了一張4人桌。)

We haven't booked a table. Can you fit us in?
(我們還沒有預訂桌子,有桌子啱我們嗎?)

Could we have the menu / beverage menu, please?
(請給我們菜單/飲料菜單嗎?)

Is this dish suitable for vegetarians?
(這道菜適合素食者嗎?)

We're ready to order now.
(我們現在準備點餐。)

Could I have a Caesar Salad?
(我可以吃凱撒沙拉嗎?)

I would like a glass of water, please.
(請給我一杯水。)

Could you bring me another beer, please?
(你能給我再來杯啤酒嗎?)

Excuse me - I didn't order this.
(不好意思-我沒點這個。)

Let’s dig in. / Let's start eating.
(可以開始吃了)

Could I have another fork, please?
(請給我另一個叉子。)

Could we have the bill, please?
(我們可以結帳嗎?)

Can I pay by credit card?
(我可以用信用卡付款嗎?)

Could you check the bill for me, please? It doesn't seem right.
(你能幫我查一下帳單嗎? 似乎不正確。)



西餐廳用饍,牛扒是常點的菜式,咁牛扒生熟程度的英文又係點分?

生 Raw / Blue Rare

一成熟 Rare

三成熟 Medium Rare

五成熟 Medium

七成熟 Medium Well

全熟 Well Done

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.