2016-01-27

難怪人人想打維珍工! Richard Branson成功靠這20句名言

說到維珍(Virgin Group)的創辦人Richard Branson ,大家都會記得是一個甚麼都夠膽死的老闆,尤其是2013年他穿上空姐裝玩轉(其他航空公司的)機艙。
最厲害的始終都是他的生活智慧,讓他成功帶領企業走過多個難關,是位讓很多人想跟隨的領袖,值得拍一套真人真事電影或紀錄片吧! 看看以下20個名句,每句都顯出他的獨特智慧與魅力,成功就是要靠這些信念!

1. 「一門生意要讓人覺得樂在其中,要有趣味,要運用你的創意本能。」
'A business has to be involving, it has to be fun, and it has to exercise your creative instincts.'

2. 「生意就像巴士,總會有下一班開過來。」
'Business opportunities are like buses, there's always another one coming.'

3. 「我很樂於把收購來的公司改造得截然不同,因為在 Virgin 接管後,就要有所不同。」
'I've had great fun turning quite a lot of different industries on their head and making sure those industries will never be the same again, because Virgin went in and took them on.'

4. 「實踐就是最好的學習方式。」
'The best way of learning about anything is by doing.'

5. 「我媽媽堅持要我們學會獨立。當我四歲時,她曾把我載到離家好幾里遠的地方把我丟下車,我要自己想辦法回家。」
'My mother was determined to make us independent. When I was four years old, she stopped the car a few miles from our house and made me find my own way home across the fields. I got hopelessly lost.'

6. 「買大遊艇和私人飛機不會令自己快樂,員工的感受也不會好,倒不如拿這筆錢去非洲平衡一下生活水平。」
'Ridiculous yachts and private planes and big limousines wont make people enjoy life more, and it sends out terrible messages to the people who work for them. It would be so much better if that money was spent in Africa and its about getting a balance.'


7. 「我從不會在打算成立新事業時把會計師叫進辦公室來談,我都靠自己的直覺來決定。」
'I never get the accountants in before I start up a business. It's done on gut feeling.'


8. 「當你在嘗試一些新事物時,你永不會知道結果如何。這都是冒險的。」
'You never know with these things when you're trying something new what can happen. This is all experimental.'

9. 「我能夠透過訓練集中力去克服困難。」
'I have managed to overcome the worst of my difficulties through training myself to concentrate.'


10. 對於航空業,他這樣說:「如果我是個生意人,或覺得自己是個生意人,我根本不會踏進航空界。」
'If I was a businessman, or saw myself as a businessman, I would have never gone into the airline business.'

11. 「我總是準備好一試新事物。」
'I am prepared to try anything once.'

12. 「氣球只有一次生命,而唯一去測試它能否飛的方法,就是嘗試讓它向世界飛翔。」
'The balloons only have one life and the only way of finding out whether they work is to attempt to fly around the world.'


13. 「擁有一個關懷他人的心是很重要的。你不愛他人,你不會成為一個好領袖。擁有這個心,你才能發揮他們的能力。」
'Having a personality of caring about people is important. You cant be a good leader unless you generally like people. That is how you bring out the best in them.'

14. 「我們享受參與創造任何特別、大想頭、刺激的東西。」
'We'd love to be involved with the creation of something very special, something quite large and something quite exciting.'

15. 「紀錄是用來打破的。嘗試打破它純屬人類本能。」
'Records are made to be broken. It is in man's nature to continue to strive to do just that.'

16. 「講到底,你是想創造令你感到光榮的事物吧。這一直都是我做生意的座右銘。」
'Above all, you want to create something you're proud of. This has always been my philosophy of business.'


17. 「我老實告訴你,我從未做為純粹為錢的生意。如果這是唯一的動機,你最好不要做生意。」
'I can honestly say that I have never gone into any business purely to make money. If that is the sole motive, then I believe you are better off not doing it.'

18. 「我不把工作當工作,不把遊戲當遊戲。這全都是生活。」
'I don't think of work as work and play as play. It's all living.'

19. 「我的興趣來自建立看起來遙不可及的目標,然後誇過它們。」
'My interest in life comes from setting myself huge, apparently unachievable challenges and trying to rise above them.'


20. 「這一刻,能夠存在、洗一個澡,已是令我欣喜的事。」
'Right now I'm just delighted to be alive and to have had a nice long bath.'
(這個是由他本人配音的角色...)


請到以下網址看更詳細版本:
elle.com.hk/action/d/yahoo/1271562

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.