2018-01-06

辦工陋習


新年新開始,想開工大吉,做事有效率,唔要晚晚OT,就要下定決心,戒掉一切辦工陋習。有外國職場網站列出打工仔常見嘅壞習慣,一齊睇睇自己中咗幾多項。

1.邊工作邊上網
開工上網搵資料,誘惑極多,一個唔留神,就會被其他事情吸引住,唔記得原本嘅工作。因此,上網之前,可先列好一堆需要搵嘅資料,凡與列表無關嘅東西,一律唔睇。
2. 花時間去「計劃」
對工作有所計劃,係一件好事,但花45個小時去「計劃」一個小工作,就有點Over了。很多時候,計劃趕不上變化,概括計劃一下,到時再隨機應變便可,效果可能會更好。
3. 成日叫人開會
有用嘅會,會提供清晰流程和討論議題,開12次已很足夠;至於無用嘅會,就算開足十次廿次,也只會無功而還,浪費光陰。

4. 「唔夠時間做」掛嘴邊
人總愛把「唔夠時間做」掛在嘴邊,若把時間以「小時」或「日」作單位。比起講話只剩一星期,尚餘7日或168個小時,更加正面。
5. 鬧鐘常按Snooze賴床
一覺醒來,身體會分泌出一啲荷爾蒙,讓人有足夠活力迎接新嘅一天。所以賴床瞓多幾分鐘,並唔會令你精神啲,反而身體會減慢荷爾蒙釋出嘅過程,得不償失。
6. 不懂休息工作狂
只知工作,不懂休息嘅人,是無法維持有水準嘅表現。因為唔夠瞓會影響大腦活力,喺緊張關頭無法好好思考,隨時愈做愈亂,故此「適時休息者」為俊傑。
7. 手機習慣放枕邊
LED螢光幕釋出「藍光」,有研究指可損害視覺,並抑制「睡眠荷爾蒙」褪黑激素(Melatonin),讓人易有抑鬱。試問若一個人情緒不穩,如何專心工作呢?
8. 不愛吃早餐
平時人際關係差,可能因為空肚開工,對腸胃唔好之餘,並可能致血糖低,令人做事較難集中,並且易攰及變得敏感。情緒起伏咁大,誰願意接近你?
9. 重要事情拖到最後
有研究指,人嘅意志力會隨時間徐徐下降。故有重要工作,務必先安排做妥,否則拖吓拖吓,放工都未開始做,最終要OT,到頭來還是辛苦了自己。
10. 成日顧住覆電郵
之前已有有篇幅提過,成日顧住查閱電郵好浪費時間。公司電郵永遠唔會有覆完的一日,所以別固執下去,如非緊急文件,最好喺特定時間查閱為妙。
11. Lunch貪方便食快餐
午餐同樣不可輕視,倘若食埋啲高脂、高糖快餐食物,會令你整個下午睡意甚濃。未到33,個人已經無乜能量咁,畀老細見到呢啲情況,真係水洗都唔清。
12. 一心多用
有科學實驗證明,僅得2%嘅人才能真正有效地駕馭Multitasking。一般嘅凡人打工仔,唯有每次專心一致做一件事,才能減少你分心及出錯機會。
13. 無時間做運動
有研究話定期做運動,有助提升集中力、記憶力和減壓等,令工作更具效率;朝早和下午時間做運動,能提升人嘅睡眠質素。
來源:BI

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.