2009-10-25

Song - I Just Call to Say Love You

I just call to say love you -

no new year's day, to celebrate;
no choc'late covered candy hearts to give a way.
no first of spring; no song to sing.
in fact here's just another ordinary day.
no april rain; no flowers bloom;
no wedding saturday within the month of june.
but what it is, is something true,
made up of these three words that i must say to you.
no summer's high; no warm july,
no harvest moon to light one tender august night.
no autumn breeze; no falling leave,
no even time for birds to fly to southern skies.
no libra sun, no halloween;
no giving thanks to all the christmas joy you bring.
but what it is, though old so new,
to fill your heart like no three worlds could ever do.
i just called to say i love you.
i just called to say how much i care.
i just called to say i love you,
and i mean it from the bottom of my heart.

没有新年可纪念
没有巧克力夹心糖相送
没有初春,没有歌唱
实际上这只是另一个平常的一天
没有四月的雨,没有花儿盛开
没有六月里新婚的星期六
但他是真切的
由这三个字组成,我必须告诉你:
我打电话给你仅仅为了告诉你我爱你
我打电话给你仅仅为了告诉你我多么在意你
我打电话给你仅仅为了告诉你我爱你
而且这些话都发自我心底
没有夏日艳阳高照
没有温暖的七月
没有丰收的月亮来照亮一个温柔的八月之夜
没有秋日的微风
没有落叶
甚至没有给鸟儿飞往南方的时间
没有天秤座的太阳,没有万盛节的前夕
也没有对你带来的圣诞节快乐的感谢
但是虽旧犹新的是
没有比这三个字更能充满你心:
我打电话给你仅仅为了告诉你我爱你
我打电话给你仅仅为了告诉你我多么在意你
我打电话给你仅仅为了告诉你我爱你
而且这些话都发自我心底

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.