2009-11-20

I can't thank you enough!

Read an article from today 's newspaper, I copy the phrases and put them at the bottom of this article, and I would like to take this opportunity to say a few words -

To all my family members and dearest friends:

衷心感謝的說話,多多的也不夠,尤其是長輩們及與自己一起成長和志同道合的好友。

I can't thank you enough, but I would say deeply from the bottom of my heart, I appreciate a lot of your support and help, thanks for everything you do for me.



(明報)2009年11月20日 星期五 05:10
.....

幸運地,說多謝的方法千變萬化,我印象最深刻的,是朋友一句簡單而獨特的說話:「I can't thank you enough! You're a gem.」坦白說,我做過什麼令她要多謝我,已沒印象,不過被稱為「a gem」,實在令我有點飄飄然,樂了半天。

You're a gem與You are one in a million意義相近,都有極少、珍貴、獨一無二的含意。我想,當有人用心為你提供一些特別的幫助,她/他絕對值得你花一點心思,充滿感情地說出一句貼心的感謝說話。

■作者網頁﹕www.starrylee.com



No comments:

Post a Comment

Search This Blog

About Me

A tiny dust in the universe.